Home

SUPPLEMEN BAGI PESAKIT KENCING MANIS / DIABETES

PENAWAR MASALAH KENCING MANIS

Tanda- tanda Umum Penyakit Kencing Manis yang juga disebut Diabetes

1) PARAS GULA DALAM DARAH TINGGI

Cara terbaik untuk memeriksa tahap gula dalam darah anda adalah membuat ujian dengan doktor. Selepas anda memakan makanan, tahap gula dalam darah secara semulajadi akan meningkat. Walaubagaimanapun, tahap gula dalam darah yang tinggi secara berterusan sepanjang hari adalah tidak normal

2) DAHAGA YANG BERLEBIHAN DAN KERAP KENCING PADA WAKTU MALAM

Kerap ke bilik air di waktu malam diikuti dengan dahaga ynag berlebihan boleh menjadi gejalan diabetes. Dahaga yang berlebihan ini tidak hilang walaupun setelah meminim air yanh mencukupi sebelum tidur.

Apabila terdapat terlalu banyak glukosa dalam darah, buah pinggang anda bekerja lebih keras untuk menghilangkan gula tambahan tersebut. Ini memaksa anda kerap membuang air kecil pada waktu malam. Selepas badan anda kehilangan air ia akan membuat anda rasa lebih dahaga. Ini adalah cara badan anda menguruskan kadar gula dalam darah yang tinggi. 

Dahaga yang berlebihan bermakna badan anda sedang cuba untuk menambah cecair yang hilang.

3) HILANG BERAT BADAN SECARA MENDADAK

Tahap gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan anda kehilangan berat badan dengan cepat, sekitar 2-3kg selama dua atau tida bulan. Sesetengah orang mungkin gembira tetapi ini bukanlah kehilangan berat badan yang sihat.

Oleh kerana hormon insulin yang tidak membekalkan glukosa ke dalam sel-sel di mana ia boleh digunakan sebagai tenaga, badan menganggap ia kelaparan lalu menguraikan lemak pada otot sebagai sumber tenaga alternatif.

4) SENTIASA RASA LAPAR

Apabila pesakit kencing manis tidak mempunyai insulin atau tidak bertindak balas terhadap insulin seperti kebiasaan, glukosa tidak dapat diproses oleh badan seperti biasa, ia menyebabkan tahap gula dalam darah kadang-kadang rendah.

Apabila tahap gula dalam darah menurun secara tiba-tiba, badan menganggap bahawa anda kelaparan dan memerlukan lebih glukosa untuk berfungsi. Isyarat ini diterjemahkan oleh badan sebagai rasa lapar. 

5) LUKA LAMBAT SEMBUH

Ini adalah tanda klasik masalah kencing manis. Ia berlaku kerana saluran darah dirosakkan oleh glukosa yang berlebihan bergerak di dalam urat dan arteri. Ini menyukarkan darah yang diperlukan untuk membantu penyembuhan sampai ke anggota badan.

6) KELETIHAN DAN CEPAT MARAH

Usaha tambahan badan anda untuk mengimbangi kekurangan glukosa akan membuat anda letih. Bangun tidur untuk pergi ke bilik air beberapa kali pada waktu malam juga akan membuatkan anda letih kerana ia mengganggu tidur anda. Sememangnya, letih sepanjang masa akan membuat sesiapapun menjadi cepat marah

7) TERDEDAH KEPADA JANGKITAN KULAT

Wanita kususnya, perlu berhati-hati untuk jangkitan yis (candida) pada faraj. Diabetes melemahkan imunisasi, ini bermakna anda mudah mendapat pelbagai jangkitan. Yang paling biasa ialah yis (candida) dan jangkitan kulat yang lain.

8) PENGLIHATAN KABUR

Apabila glukosa dalam darag adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata, menyebabkan penglihatan kabur. Walaubagaimanapun ia akan kembali kepada asal apabila tahap gula dalam darah kembali normal atau hampir normal. Gula dalam darah yang tinggi sekiranya dibiarkan untuk tempoh yang lama akan menyebabkan kerosakan kekal, mungkin juga buta. 

9) SENSASI PADA TANGAN DAN KAKI

Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki adalh tanda-tanda bahawa saraf ditosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, joka tahap dula dalam darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.

10) KULIT MERENGSA

Ini boleh menjadi tanda amaran kencing manis atau masalah kulit yang lain seperti Acanthosis Nigricans. Kulit di sekitar leher atau ketiak menjadi gelap. Pada tahap ini seseorang iti sudah mula mengalami proses penentangan insulin walaupun gula dalam darah mereka mungkin tidak tinggi. 

Inginkan penawar masalah KENCING MANIS / DIABETES?? 

Masa untuk bertindak! Jangan biarkan diri anda mahupun keluarga anda terus menderita kesakitan.

VIVIX SI TONIK AJAIB

VIvix telah terbukti menyelesaikam masalah bagi penyakut-penyakit serius, antaranya ;

• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Keletihan
• Metabolisma badan RENDAH ( antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan (lambat sembuh)



~ Merendahkan paras gula dalam darah
~ Menstabilkan Insulin dalam badan
~ Mencegah dan merawat Diabetes
~ Mempercepatkan penyembuhan luka
~ Memulihkan rabun akibat kencing manis


TESTIMONI







Berminat? Perlukan konsultasi mengenai suplemen yang sesuai untuk anda, hubungi saya melalui WhatsApp +60166664584 - eza

Untuk pembelian secara online klik sini



Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;

❀ Jadual Pengambilan Vitamin

❀ Konsultasi percuma berterusan

❀ Peluang menjana income dengan Shaklee




No comments:

Post a Comment