SET SENDI SHAKLEE | Atasi Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

Kerap sakit lutut? Petanda sendi terjejas akibat faktor penuaan mahupun penyakit.

Masalah sakit lutut adalah perkara biasa dialami kebanyakan dari kita kesan daripada faktor penuaan, kemalangan atau penyakit namun sering dibiarkan berlarutan walaupun ia menjejaskan kehidupan seharian.

Gejala sakit lutut bukan saja mengganggu kehidupan harian seperti sakit apabila hendak naik turun tangga, mencangkung atau tertib gerakan dalam sembahyang, bahkan berkemungkinan petanda masalah lain atau jangkitan keradangan tulang (osteoartritis)



SUPLEMEN YANG SESUAI UNTUK MEMBANTU MENGURANGKAN SAKIT SENDI


Jadi sebagai alternatif, pesakit lutut, sendi dan tulang boleh mendapatkan Set Kesihatan Sendi Shaklee yang mengandungi kesemua zat yang diperlukan untuk memastikan anda bebas dari belenggu kesakitan lutut dan sendi. 

Set Kesihatan Sendi Shaklee terdiri daripada tiga jenis supplemen iaitu, Advanced Joint Health Tablet, Omega Guard dan OsteMatrix.


Berikut adalah fungsi dan manfaat setiap suplemen dalam Set Kesihatan Sendi Shaklee:

Advanced Joint Health Tablet 

~ Membekalkan glukosamina daripada ekstrak jagung bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia turut diperkaya dengan Vitamin C yang diperlukan bagi sintesis kolagen yang merupakan satu komponen bagi tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yang lain di dalam tubuh. Ekstrak Boswellia di dalam Advanced Joint Health Tablet ini pula berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.


OmegaGuard

~ Asid lemak Omega-3 pula dapat diperolehi melalui OmegaGuard Shaklee. Pengambilan Omega Guard akan melambatkan degradasi tulang rawan dan mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Ia adalah anti-radang semulajadi yang bertindak sebagai pelincir bagi membantu pesakit sendi bergerak dengan mudah.


OsteMatrix 

~ Adalah suplemen Shaklee yang bertindak untuk mengekalkan tulang yang sihat dan kuat. Setiap hidangan OsteMatrix mengandungi 1000 mg Kalsium berasaskan semulajadi yang mudah diserap dan disertai dengan 400mg Magnesium bagi mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya. OsteMatrix turut diperkaya dengan 400 IU Vitamin D yang merangsang penyerapan kalsium dan mineral-mineral lain seperti Boron, Mangan, Tembaga dan Zinc bagi membantu metabolisme tulang dan mengaktifkan enzim yang membantu dalam kepadatan tulang. Ternyata OsteMatrix Shaklee lebih dari sekadar Kalsium biasa!

Dengan ketiga-tiga suplemen ini insyaAllah, sakit lutut, sendi dan tulang  akan berkurangan dan anda akan lebih bebas untuk bergerak. Jom hadiahkan kepada ibubapa tersayang, agar mereka dapat bebas untuk bergerak tanpa rasa sakit.

Tips kurangkan sakit lutut


➜ Aktif menggerakkan sendi lutut akan memperkukuhkan kekuatan sendi berbanding banyak berehat membuatkan otot lebih lemah. 

➜ Lakukan senaman selamat dan sesuai untuk saakit lutut.

➜ Elakkan aktiviti berjalan di permukaan keras dan tidak rata. Seeloknya pilih kawasan padang untuk berekreasi dan pegang penghadang ketika naik dan turun tangga bagi mengelakkan tekanan berterusan pada kaki.

➜ Amalkan "RICE" (Rest, Ice, Compression dan Elevation - Rehat, Ais, Mampatan dan Meninggikan). Ia baik untuk mengurangkan kesan kecederaan ringan pada lutut atau keradangan akibat artritis.

➜ Rehatkan lutut apabila perlu. Letak ais untuk mengurangkan bengkak, pakai pembalut mampat dan rehatkan lutut pada paras lebih tinggi daripada pinggang.

➜ Kekalkan berat badan ideal atau bersesuaian. Lebih berat badan, lebih tinggi tekanan yang perlu ditanggung lutut.

➜ Pilih kasut yang mempunyai pelapik tambahan dan berupaya mengurangkan tekanan pada lutut.

➜ Elak senaman bertekanan seperti berlari, melompat dan kickboxing. Panaskan badan dahulu sebelum bersenam. Elak kawasan berbukit dan aktiviti impak tinggi seperti berlari dan melompat kerana ia boleh memburukkan lagi sakit lutut.

➜ Guna ais atau pek haba. Ais membantu melegakan kesakitan dan bengkak, manakala pek haba panas membantu meringankan ketegangan. 

➜ Mandi air panas pada waktu pagi atau sebelum tidur pada waktu malam juga boleh membantu.


Berminat? Hubungi saya untuk konsultasi & harga produk juga :













➲ COD Area : Kuala Selangor, Tanjong karang, Sekinchan, Sungai Besar, Sabak Bernam ➲ Pos : Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak 

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...