HOMESTAY MURAH DAN SELESA DI SEKINCHAN SELANGOR

SELAMAT DATANG KE KAMPUNG HALAMAN SAYA


Haiiii... Korang-korang hari ni cerita pasal holiday!! Yuhuuu... Dengar pasal holiday mesti eksited kann... Menghitung hari je nak pegi holiday. Saya suka pergi holiday reramai haaa... Rombongan Cik Yah kite Family Day laaa. Tiap-tiap tahun mesti plan mane nak pegi, pastu undi la tempat mana yang paling ramai setuju, maka kesitu lah kami sekeluarga. Saya jenis suka holiday reramai baru la 'havoc'.

FIRST TIME BUAT FAMILY TRIP BERJEMAAH
LOKASI : CAMERON HIGHLAND

NI HOLIDAY SAMBIL BUAT SUKANEKA, BBQ SUME, SAMPAI RENTUNG LA MEMASING
LOKASI : PORT DIKSON

YANG NI PALING JAUH, PEGI NAIK BELOM BALIK NAIK BAS SANI EXPRESS bestttt!!
LOKASI : PULAU LANGKAWI

YANG NI FAMILY TRIP 2013
LOKASI : PULAU PANGKOR


Bila nak pegi holiday mesti la plan baik punya, lelagi dengan keluarga besar saya ni. Hadek beradik je da 11 orang, kalau ikut nya 4 family plus yang bujang-bujang lagi... Mau nya tak havoc kan. So planning mesti kene baik punya. Bab booking tempat penginapan biasanya akan diserahkan kepada abg saya, dia ni memang kaki travel. Korang kalau nak suruh dia jadi pemandu pelancong korang pon boleh... Tentang bayaran deal sendiri la ye, boleh pm dia kat facebook EZUAN DAKOTA

HOTEL VS HOMESTAY

Korang boleh pilih ikut bajet korang, kalau holiday berjemaah rasanya homestay lebih sesuai kot and lebih seronok. 

Kalau saya, bila dah plan nak pergi Family Trip, first mesti mintak nak tempat penginapan yang ade 'pool' hehehehehe.. Kami nie memang jenis suke berendam, pantang jumpe 'pool' maklumla kat rumah takde pool. Huhuhuu. Lagi pun rasanya sekarang banyak homestay yang ada kolam renang jugak. Yang ke-2 mintak penginapan yang boleh sumbat reramai, kite berholiday untuk merapatkan hubungan keluarga kan, kalo dah sorang dapat bilik yingkat 2 sorang tingkat 5 acaner tue?? X best laaa. Ape pon mesti nak kene same-same. Ape pon terpulang pada korang, ikut keselesaan memasing.


Ini diantaranya, banyak lagi homestay-homestay baru yang ada kat sekinchan ni (nanti saya update kemuadian ye) korang pilih nak duduk yang dekat sawah ke pantai. Selamat Bercuti!!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...