SELERA SAYA | TEMPAT MAKAN SEDAP

TEMPAT MAKAN SEDAP YANG HARUS PERGI!


Haluuuuuu... Hari cuti ni ape nak buat?? Jom jalan-jalan cari makan nak? Hehehee... Selera makan saya nei lain macam sikit. Kalo saya da kate tempat tue best, memang situ je la tujunya, kalo tak best, memang sumpah la tak pegi lagi dah.

Saya suka makan, semua nak rasa, tapi saya makan bukan dalam kuantiti yang banyak.. Kalau pegi kedai makan saya suka bagi asben saya order dulu... Hehehehee (Ade motif sebenarnya) saya memang takkan order menu yang sama, sebab nak tukar2, so bole rase dua-dua.. Hahahaa. Kadang-kadang tu kalau asben order menu lain, yang macam saya tak teringin nak makan, saya bagi la cadangan (konon2) suruh dia order yang saya nak makan. Hahahahaa... Nasib baik la asben jenis tak cerewet bab makan. Layan kan je la isteri dia nei.. Huhuu... Sebab tu la saya sayang dia DULU, KINI DAN SELAMANYA InsyaAllah.

Tempat makan sedap pilihan saya!! Jom kite review sikit



Ayam Penyet kat Wong Solo Bangi, ni adik saya yang rekemen makan sini, sedap... Pedas terangkat.. Ayam penyet kate kann, meletopp 

 

Ni dekat Austin Steak House Bangi, kedai ny penuh sesaje... Best makan kat sini, servis pon tip top takde la kite tunggu lama. Makan pon sedap, air nya.. Mak aii, gelas besooo punyee.. 

 

Yang ni Mix Grill, Chiken Chop, Sosej, Beef Steak & Lamb Chop (All In One) nama kedai tak sure plak, saya panggil kedai tepi laut hahaha.. Kedai ni bukan dekat tepi laut pon, tapi angin malam dia kuat beno, sejuk... Macam dekat tepi laut. Kedai ni dekat Sungai Kantan, Kajang. 

Ok, kalau dekat kampung plak, Tempat makan sedap pilihan saya!! yang cnfirm la sedap dan best, sekali pegi meati nak datang lagi... Jom layan selera tekak saya.

 

Char Kue Tiow, memang best hokey... Lokasi Restoran Kuala Kurau, Sungai Besar, Selangor. Nama je Kuala Kurau, tapi bukan kat Perak ye.

 

Menu pebret saya.. LAKSA.. Kalau makan laksa ni mak mertua lalu belakang pon boleh tak perasan. Antara kedai harus lepak untuk makan laksa ni adalah dekat Pasar Awam Sekinchan. Best Best, kalau tekak anda sama dengan saya, boleh geng makan kat sini. Sambil tu, boleh pekena cendol sekali, tengah panas-panas memang sedap la layan cendol.

 

Lagi satu tempat sarapan pagi best. Hehehe... Warung Pak Abu, Kuala Selangor. Macam-macam menu ada, Nasi Lemak wajib la ada, sarapan pagi kata, tp Roti Canai dia memang best, satu keping tak cukup hokeyyy. 

Hokey last.. Janji ini last... Tapi ni xde jual kat kedai, homemade... Rasa sekali sumpah memang nak lagi laa. Taraaaaa

 

Nama ny "Minke" x taw la spelling betol ke tak. Bau nya pon buat tekak x tertahan... Sedap gile... Thumbs Up. Meletop kebabommm. Nak resepi? Nanti saya share dekat entry yang lain hokey. Stay Tunee. See Yaw!


Lepas makan sesedap, jom bakar balik lemak tu, agar badan stay menten gitu, walaupun makan bebanyak.KLIK SINI untuk dapatkan SET SLIMMING






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...