MANFAAT VITAMIN C YANG PERLU KITA TAHU

Beruntung korang yang suka makan oren. Banyak khasiat buah oren dari sudut kecantikan dan juga kesihatan. Ini disebabkan oleh kandungan Vitamin C yang tinggi dalam buah oren ni.


Kajian demi kajian membuktikan Vitamin C antara bahan paling utama yang berkesan meningkatkan kecantikan dan kesihatan. Untuk mendapatkan Vitamin C, seharusnya buah oren sentiasa dimasukkan dalam menu anda. Jom kite Chek It Out manfaat Vitamin C.

IMUNISASI / DAYA TAHAN BADAN DAN BAIK PULIH LUKA

- Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan daripada jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan tubuh terpelihara daripada bekteria, virus dan jangkitan.
- Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk membina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang dimakan boleh membantu mempercepatkan penyembuhan luka, ia juga boleh melindungi kulit dari rosak oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.

KURANGKAN SIMPTOM DEMAM

- Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai antihistamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tisak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan penyembuhan demam.

ANTIOKSIDA

- Vitamin C adalah antioksidan yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yang memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis iaitu penyebab penyakit jantung dan strok.

SALURAN DARAH

- Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik. Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.

KURUS

- Vitamin C dan jus oren telah terbukti membantu untuk menguruskan badan dan mengekalkan berat yang ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi vitamin C dalam jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C boleh mengurangkan berat badan.
- Para doktor mendapati amalan makan makanan yang kaya Vitamin C boleh merendahkan paras insulin, di samping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak. Insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.

PERLINDUNGAN DARI MATAHARI

- Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dna kesan terdedah kepada cahaya matahari. Vitamin C mengurangkan selaran matahari disebabkan oelh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

PENGHASILAN KOLAGEN

- kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine iaitu dua elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembabkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

PENYEMBUHAN LUKA

- Tubuh menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekali gus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C m ingkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

MELINDUNGI PERUBAHAN WARNA KULIT

- Vitamin C melindungi DNA dari tindak balas forokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma (masalah kulit)
- Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

MEMPERBAIKI TEKSTUR KULIT

- Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada dibawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutriencukup, kulit akan menjadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Citamin C membantu memperbaiki rupa dan tekstur kulit.
- ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan , melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

MENINGKATKAN PERTUMBUHAN RAMBUT

- Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut.

KEISTIMEWAAN SUSTAINED RELEASE VITAMIN C SHAKLEE





'Sains pembebasan berterusan secara semulajadi' Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangansebiji buah yetmasuk kulitnya [500mg] dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setaip jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam. Detiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25 % bioflavonoid, diekstrak daru kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mengandungi kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

~ Mengandungi 180 tablet
~ Tahan 3- 6 bulan 
~ Sebiji SR Vitamin C bersamaan RM0.51 (super jimat)


untuk maklumat lanjut tentang kasiat dan manfaat yang kite petolehi dengan pengambilan SR VITA C KLIK SINI ;)


Berminat? Perlukan konsultasi mengenai suplemen yang sesuai untuk anda, hubungi saya melalui WhatsApp +60166664584 - eza

Untuk pembelian secara online klik sini



Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;

❀ Jadual Pengambilan Vitamin

❀ Konsultasi percuma berterusan




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...