KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN

KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN 

Bila berbicara tentang kehamilan, ketidak suburan pasti ia dikaitkan dengan masalah kaaum wanita. Sebenarnya masalah ketidaksuburan juga merupakan masalah kaum lelaki. jangan hanya meletakkan masalah pada si isteri, suami isteri harus sama-sama mendokong antara satu sama lain.


KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN

Cara terbaik untuk megetahui samada suami dan isteri sama-sama sihat dan boleh hamil, haruslah berjumpa dengan pakar sakit puan/tuan. Jika keduanya normal dan tidak mempunyai masalah kesihatan, Mintalah setiap hari dengan Allah s.w.t kerana dia maha pemurah, insyaAllah akan dikurniakan permata hati, cuma cepat atau lambat sahaja. Teruskan bersabar dan berusaha.

10 PENYEBAB MASALAH KESUBURAN SUAMI ISTERI 


1. Kerosakan pada tiub fallopio yang akan menghalang persenyawaan antara sperma dan telur. Tiub fallopio yang rosok adalah disebabkan keradangan serta ibu yang mempunyai sejarah kehamilan luar rahim.


2. Berlakunya endometriosis. Ia terjadi apabila sel-sel yang biasanya tumbuh dalam rongga rahim berkembang di kawasan luar rahim wanita.



3. Sperma akan gagal mencapai telur jika ada perubahan pada uterus atau serviks. Jika kedua-dua organ ini mempunyai parut disebabkan oleh pembedahan, ia akan menghalang sperma bergerak untuk mencari ovum wanita.

4. Wanita yang mempunyai kelainan ataupun kecacatan pada sistem pembiakan juga sukar untuk hamil. Sistem pembiakan seperti rahim, tiub fallopio, rahim yang bermasalah menjadi faktor utama mengapa seseorang wanita itu tidak boleh hamil.

5. Faktor usia juga antara penyebab wanita sukar ataupun lambat hamil. Wanita berusia 35 tahun ke atas mempunyai peluang yang lebih tipis untuk hamil jika dibandingkan dengan mereka dalam lingkungan usia sihat wanita iaitu 20 hingga 30 tahun.


6. Emosi yang tertekan ataupun stress juga akan membantutkan usaha anda untuk mendapatkan zuriat.


7. Amalan gaya hidup yang tidak sihat seperti mengambil alkohol, merokok dan kafein yang tinggi akan mempengaruhi ketidaksuburan wanita.



8. Masalah gagal untuk mendapatkan cahaya mata bukan hanya berpunca daripada golongan hawa sahaja. Dalam beberapa kes, lelaki juga dipercayai menjadi punca mengapa rumahtangga mereka tidak dikurniakan zuriat.

9. Antara faktornya ialah lelaki juga boleh menjadi tidak subur disebabkan masalah hormon. Gangguan pada hormon sering berlaku kepada mereka yang mengambil steroid dalam jangka masa panjang yang menyebabkan testosterone tidak dapat dihasilkan hingga testis mengecut.

10. Masalah sperma adalah masalah utama ketidaksuburan golongan adam. Ologospermia, bilangan sperma kurang daripada 20 juta sperma setiap meliliter air mani dan tidak berkualiti adalah perkara lazim terjadi yang mengurangkan peluang pasangannya untuk hamil.

IKHTIAR HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE


Soy Protein Isolate Powder (ESP) - Protein bagus untuk menguatkan oto rahim. So let say berlaku persenyawaan, rahim kuat nak 'pegang' baby.

GLA COMPLEXDiamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah dan likat, dan sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). 

Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

ALFALFA COMPLEXDiamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, ia turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

VITALEA & B.COMPLEX – Membantu meningkatkan kandungan darah merah dalam darah yang membantu pembentukan placenta, selain dari mengandungi ASID FOLIK sebagai persediaan kehamilan

VITAMIN E & Selenium - Terkenal sebagai “vitamin seks”. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA dan DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita. 

Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.


VIVIX - Suplemen paling baik antara semua! Membantu membetulkan segala sel dan DNA yang rosak dalam badan. Agar bila sel badan sihat, organ peranakan juga sihat



***Peringatan: Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.



Untuk yang sedang menantikan kehadiran zuriat, dinasihati jangan sesekali putus asa dengan rahmat dan kasih sayang Allah. Teruskan usaha dengan bersungguh-sungguh dan berdisiplin!

Salah satunya dengan pengambilan suplemen Shaklee dengan konsisten. Makan dengan JIWA pengharapan, kebergantungan kepada Allah yang maha Memberi Rezeki. Never give up ok!

KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN

KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN

KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN

KETAHUI PENYEBAB MASALAH KESUBURAN


Jom Shaklee... Live Well, Be Well ;)


Info lanjut dan pesanan produk Shaklee whatsapp kakak 016.666.4584

***************************************************************************************************************

Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;

❀ Jadual Pengambilan Vitamin

❀ Konsultasi percuma berterusan




PENGEDAR SHAKLEE

4 comments:

  1. Terbaik set shaklee ni, sgt membantu meningkatkan tahap kesuburan & menambah baik tahap kesihatan kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. set Shaklee untuk sihatkan sel-sel dalaman, bila sel sihat InsyaAllah mudah untuk 'lekat' (dengan izinNYa)

      Delete
  2. Info yg bagus n padat...mesti masih ramai lg xtau punca xsubur kan...tq sharing info bagus ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, bagi yang sedang berusaha untuk hamil. dah cuba ikhtiar macam-macam produk. tapi takde rezeki lagi. kena cuba untuk jaga pemakanan pulak.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...