MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?

MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?

Kita memang biasa dengar tentang kanser kan? Tapi macam mana kanser boleh berlaku? kanser adalah salah satu penyebab utama kematian di Malaysia.

MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?

Pada tahun 2014, sebanyak 13.02% kematian di hospital-hospital KKM dan sebanyak 25.53% di hospital swasta adalah disebabkan oleh penyakit kanser. Boleh rujuk SINI 

Apa yang membuat kanser ini membunuh adalah kerana biasanya ia susah untuk dikesan jika tidak menjalani pemeriksaan rutin. Tahu-tahu bila dah ada simptom-simptom dan bila dah keluar simptom tu ... maknanya keadaan dah teruk, mungkin dah peringkat ke 3 atau ke 4 yakni final stage!

MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?


Ada banyak teori, tapi kali ini kita cakap pasal 3 teori popular ;
  1. Sel kita sepatutnya mati dan berganti baru, tetapi bila sel tak mati-mati sel baru tetap tumbuh. Sel yang tak mati inilah yang menjadi kanser.
  2. Sel badan rosak dan sel-sel baru akan copy sel yang rosak ini. Bila dah banyak sel rosak, makan jadilah kanser
  3. Mengikut sesetengah teori perawatan Islam, kanser disebabkan oleh Jin
Untuk teori (1) dan (2), keadaan sel yang tak berapa betul ini adalah disebabkan oleh banyak perkara. Misalnya radikal bebas. makanan yang mengandungi bahan-bahan kimia, penggunaan produk yang mengandungi bahan kimia bahaya dan sebangainya

Sebab itu kita digalakkan untuk menggunakan dan mengambil produk-produk organik untuk mengurangkan pendedahakn tubuhkita terhadap bahan-bahan kimia yang berbahaya ini.

Tetapi produk organik mahalkan? Oleh itu jom gandakan income (buat duit dengan Shaklee betul-betul) supaya kita boleh tampung belanja untuk mendapatkan produk-produk organik itu.

Dan kita juga mesti konsisten mengamalkan pengambilan suplemen untuk buang toksin-toksin yang masuk dalam badan kita secara tidak langsung. Nak tak nak hari-hari kita sedut udara yang ada bermaca-macam gas beracun dari asap kenderaan, asap kilang, asap dari pembakaran sampah, asap rokok, jerebu dan sebagainya.

No (3) pulak, Disini pentingnya amalan rohani. Amalan kesihatan yang baik bukan jaga pemakanan sahaja. Tak guna kalau makan kita kemain jaga tetapi aktiviti tak sihat juga, amalan rohani tak buat!

Ada 5 asas untuk penjagaan kesihatan
  1. Makanan seimbang dan sihat
  2. Aktiviti yang sihat
  3. Kegiatan sosial yang sihat
  4. Amalan spiritual yang sihat (amalan rohani)
  5. Pengambilan Suplemen
Suplemen dah wajib ambil sekarang tau... kita makan 'makanan sebenar' tetapi hakikatnya nutrien dalan makanan yang kita ambil tu dah tak cukup disebabkan maca-macam kerja terknologi dalam pemakanan ini. Last-last kita cuma makan untuk kenyang sahaja, bukan untuk dapat nutrisi.

Amalkan 5 perkara diatas, mudah-mudahan kita menjadi lebih sihat fizikal dan emosi serta dijauhkan dari kanser.

Antara suplemen Shaklee yang dapat membantu mencegah kanser


MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?

MACAM MANA KANSER BOLEH BERLAKU?


Jom Shaklee... Live Well, Be Well ;)

Info lanjut dan pesanan produk Shaklee whatsapp kakak (klik je link ni) http://ezashaklee.wasap.my

***************************************************************************************************************

Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;

❀ Jadual Pengambilan Vitamin

❀ Konsultasi percuma berterusan




PENGEDAR SHAKLEE



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...