CEGAH OSTEOPOROSIS A.K.A KERAPUHAN TULANG

CEGAH OSTEOPOROSIS A.K.A KERAPUHAN TULANG

Dianggarkan 40% wanita Malaysia yang berusia 30 tahun keatas berisiko untuk mnghidapi Osteoporosis. ia kerana kebanyakan wanita Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang.


Osteoporosis adalah sejenis penyakit tulang yang disebabkan pengurangan ketumpatan mineral tulang. Keadaan ini akan menyebabkan tulang menjadi lemah, rapuh dan mudah pecah.

Sebab utama Osteoporosis ialah kerana kekurangan kalsium. Tulang yang mengalami masalah Osteoporosis akan lebih mudah patah. Masalah Osteoporosis ini biasanya tiada simptom kesakitan sehinggalah berlakunya keretakan atau kecederaan.

Selain dari patah biasanya penghidap Osteoporosis dikesan dengan ciri bongkok

Semakin kita meningkat usia, semakin tinggilah risiko kita untuk menghidap Osteoporosis kerana kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari usia 30an. Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda. Oleh itu kaedah pencegahan adalah cara paling baik bagi menangani masalah ini.


BAGAIMANA OSTEMATRIX® SHAKLEE DAPAT MEMBANTU?

Ostematrix Shaklee diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. ia merupakan kaplet bersaiz kecil dan mudah ditelan

KALSIUM - bahan asas untuk membina tulang 
MAGNESIUM - membantu menghantar kalsium kepada tulang
BORON - membantu metabolisme tulang
VITAMIN D - merangsang penyerapan kalsium
KUPRUM, ZINK, MANGAN - mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang


Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix® menunjukkan peningkatan dalam paras kalsium darah yang signifikan, diukur dalam tempoh 12-jam. Kalsium perlu diserap terlebih dahulu supaya badan boleh menggunakannya untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat


Shaklee juga menawarkan peluang kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk  menjana pendapatan sampingan dengan berkongsi produk Shaklee.
Sehingga hari ini, Shaklee telah membayar komisen bernilai lebih $6.7 bilion kepada para Pengedarnya, dan kami menjemput anda untuk mengecapi manfaat memiliki perniagaan Shaklee anda sendiri.

Jom Shaklee... Live Well, Be Well ;)

Info lanjut dan pesanan produk Shaklee whatsapp kakak http://ezashaklee.wasap.my

***************************************************************************************************************

Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;

❀ Jadual Pengambilan Vitamin

❀ Konsultasi percuma berterusan




PENGEDAR SHAKLEE


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...