TIPS ATASI TUMIT KAKI MEREKAH

Hai korang, mesti ramai wanita-wanita diluar sana mengalami masalah tumit kaki merekah kadang-kadang sampai nak pijak lantai pon rasa sakit kan. Dulu saya begitulah macam-macam cara saya guna untuk mengatasi masalah tumit merekah.



Antara faktor yang menyebabkan tumit merekah:
  • Berdiri terlalu lama di atas permukaan kasar.
  • Obesiti – Kegemukan memberi tekanan berlebihan kepada lapisan lemak pada tumit, menyebabkan ia tersesar ke tepi. Kulit akan pecah jika ia tidak lagi mampu menahan tekanan tersebut. Meh cuba SET KURUS Shaklee.
  • Memakai kasut tidak bertutup belakang juga dikatakan membantu sesaran lapisan lemak dan meningkatkan tekanan pada tumit.
  • Masalah kulit seperti psoriasis atau ekzema.
  • Kelenjar peluh yang tidak aktif.
  • Masalah kaki leper.
  • Memakai kasut yang terlalu ketat.
  • Kencing manis. Ok, anda boleh cuba PENAWAR KENCING MANIS InsyaAllah dapat membantu.

Ada beberapa petua yang korang boleh buat untuk mengatasi masalah tumit merekah antaranya ; 

Petua 1


Ambil sebiji betik muda atau yang hampir kuning. Potong bahagian kepalanya hingga keluar getahnya. Kemudian sapukan getah betik tadi pada tumit. Amalkan selalu utk mendapat kesan yang memuaskan.

Petua 2

Masukkan beberapa keping asam gelugor ke dalam air suam di dalam besen. Rendamkan kaki ke dalam besen tadi dalam 1/2 jam. Lakukan sampai tumit kaki kembali seperti biasa.


Petua 3 


Gosokkan tumit kaki yg merekah pada permukaan simen yg kasar. Lakukan beberapa kali dalam seminggu dan InsyaAllah tumit kaki anda tidak akan nampak merekah lagi. Namun, sewaktu menggosok tumit pada simen, jgn terlalu kasar. Gosok perlahan-lahan selama beberapa minit.

Petua 4

Gosokkan tumit kaki dengan menggunakan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

Tapi rasanya tak ramai diantara kita berkesempatan untuk mengikuti perua-petua seperti diatas kerana kekangan masa juga keletihan akibat penat bekerja seharian.

PENJAGAAN ASAS UNTUK LUARAN

Untuk penjagaan luaran sapukan lotion HERBAL BLEND MULTI-PURPOSE CREAM di tapak kaki sekurang-kurangnya 2x sehari. Lakukan sehingga sembuh. Losyen ni sejuk dan berangin. Bukan setakat orang dewasa je boleh guna, bayi yang ada masalah ruam lampin atau Eczema pun sesuai pakai losyen ni.


Krim ni best sangat taw, lagi pon boleh digunakan untuk bermacam-macam keperluan, sesuai untuk seisi keluarga, yang paling best sebab tak berminyak. Sangat berbaloi-baloiiii

Macam mana nak dapatkan HERBAL BLEND cream ni?? Boleh tinggalkan komen anda dibawah atau trrus whatsapp saya di nombor +60166664584 - eza

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...